Sommeren og den kommende sommerferie er en god grund til at lære dine kolleger lidt bedre at kende. Du kan fx lave en sommerfoto-konkurrence på jeres intranet.

Du skal bruge

  • En nyhed på intranettet til at skyde det hele i gang
  • En NB kanal hvor dine kolleger kan uploade deres billeder
  • Evt. Et afstemningsmodul
  • Evt. en eller flere præmier.

Nu er det perfekte tidspunkt til at skyde en sommerfotokonkurrence i gang. I kan gøre det nemt og enkelt på jeres intranet. Lav en nyhed om jeres konkurrence, skriv hvad reglerne er, fx kun et billede pr. medarbejder, skal der være forskellige kategorier, fx familiefoto, sommerens bedste is, eller vis os din firma-gimick i brug. Skriv hvornår konkurrencen starter og hvornår den slutter. Skriv hvordan man kan vinde i konkurrencen, hvis der skal være en vinder, skal det være efter en afstemning, eller skal det være på flest likes på billedet? Og find nogle præmier, hvis det skal bruges. Og så er det bare med at sætte i gang.

Fordelen ved at bruge en noticeboardkanal er at folk kan like og kommentere billederne, og at brugerne selv kan uploade deres billeder. I kan jo, når I laver kanalen, foreslå den til alle i virksomheden, og så kan dem der ikke har lyst til at følge sommerfotokonkurrencen vælge kanalen fra.

Når alle billeder er kommet ind og slutdatoen for indsætning af billeder er overskredet, kan I sætte et afstemningsmodul op og få alle jeres medarbejdere til at stemme om årets sommerfoto. Vinderen får en præmie og I kan skrive historien om deres ferie på jeres noticeboard.

Det er nemt og lige til at gå til og jeres brugere lærer måske hinanden lidt bedre at kende og bliver mere fortrolig med at lave nyheder og uploade billeder på jeres noticeboard. God fornøjelse, og kommentér gerne hvis du har lavet noget lignende.

“Men det er jo bare for sjovt”

Hvis der er nogen der tænker, ”Det lyder som pjat og er ikke forretningskritisk nok til at komme på vores intranet,” så se her hvad vores HR Manager Morten Skårup Sponholtz siger fordelene er ved at lave en sommerfotokonkurrence.

”Fordelen ved, at igangsætte tiltag der sætter fokus på medarbejdernes liv udenfor arbejdspladsen er mange. Specielt vil der blive sat fokus på den work life balance, som der er på arbejdspladsen. Godt nok går vi på arbejde for at tjene penge til os og virksomheden, men der gemmer sig meget mere bag hver enkelt medarbejder. En fotokonkurrence er derfor en god mulighed for, at sætte fokus på de private værdier og interesser, som medarbejderne har og inddrage dem i virksomheden. Billederne vil være sjove samtaleemner, der skaber arbejdsglæde og positiv opmærksomhed. Alt i alt en win-win både for medarbejderen og virksomheden”

Kommentar

0 kommentarer

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sommerferiebesked | Webtop - […] Og så kan I jo altid minde om sommerfotokonkurrencen endnu en gang. […]

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Top
Share This